Hopp til hovedinnhold

Om selskapet

Amland Reiselivsutvikling hjelper deg å lykkes innen reiselivsnæringen. Bred erfaring innen attraksjonsutvikling, strategiutvikling, ledelse og bygging av sterke merkevarer garanterer deg en av Vestlandets tyngste fagkompetanse som kan ta ditt reisemål eller din reiselivsbedrift videre.


Mer enn 30 års erfaring innen reiseliv i Norge med solide resultater og en bred kompetanse innen forretningsutvikling for reiselivsnæringen.

Amland Reiselivsutvikling ble etablert i 2013 for å tilby reiselivsnæringen den ypperste faglige kompetansen innen reiselivsutvikling. Selskapet leverer rådgivningstjenester til destinasjonsselskap, fylkeskommuner, kommuner, næringsorganisasjoner og private reiselivsaktører.

Selskapet ledes av Trond Amland som har lang og bred erfaring fra forskjellige ledende stillinger i reiselivsnæringen, bl.a. som adm.dir. for Fløibanen AS i Bergen og som ass. reiselivsdirektør og kongressjef i VisitBergen.

Trond Amland er Master of Business Administration (MBA) fra NHH. I tillegg har Trond en Bachelor i reiselivsledelse fra Høgskolen i Lillehammer. Trond bor i Bergen og har jobbet mye med bedrifter og organisasjoner rundt om i hele landet og kjenner reiselivsnæringen, bedriftene og organisasjons-apparatet meget godt.

Amland Reiselivsutvikling er også partner og medeier i det landsomfattende rådgivningsselskapet 2469 Reiselivsutvikling AS. Det betyr bl.a. tilgang til spisskompetanse på en rekke felt og områder innenfor reiselivsutvikling.

Trond har lang erfaring med reisemålsutvikling, strategiprosesser og utredningsarbeid knyttet til reiselivsprosjekter, bl.a. som prosessleder for mulighetsstudier, forprosjekter og som prosessleder for Masterplaner for ulike reisemål. Trond har også ledet en rekke utviklingsprosjekter knyttet til cruiseturisme de senere årene, og kjenner cruisebransjen og dens utfordringer og muligheter meget godt.

Merkevarestrategi og merkevareledelse er et av Trond sine spesialområder der han har faglig tyngde kombinert med praktisk erfaring fra merkevareprosesser i bedrifter.

Trond er sertifisert som prosjektleder for Reisemålutviklingsprosesser i regi av Innovasjon Norge og iht «Håndbok for reisemålsutvikling». Han er også sertifisert av Innovasjon Norge som Prosessveileder for Merkevareordningen Bærekraftig Reisemål. Trond har bred erfaring med ulike reisemålutviklingsprosesser og har også praktisk erfaring og kompetanse fra destinasjonsutvikling fra mange års arbeid i VisitBergen og attraksjonsutvikling gjennom oppdrag som rådgiver for NCE – Norwegian Centre of Expertise, Tourism.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.